Silnik 22cm3 - GT22 O.S. MAX

Dodaj recenzję:
  • Producent: O.S. Max
  • Waga: 4000 g
  • Dostępność: Wysoka Wysoka
  • 1 662,01 zł
  • Oblicz_raty_duckblue
Wyprodukowany przez O.S. MAX silnik GT22, stanowi alternatywny napęd dla modeli samolotów klasy .90 - 1.20.
Wyprodukowany przez O.S. MAX silnik GT22, stanowi alternatywny napęd dla modeli samolotów klasy .90 - 1.20.

Zakup silnika benzynowego szybko się zwraca w związku z bardzo niską ceną beznzyny w stosunku do paliw silników żarowych.

Charakterystyka:
  • jest bardzo dobrą alternatywą dla modelarzy latających modelami napędzamymi silnikami żarowymi klasy 0,91 oraz silnikami 4-suwowymi klasy 1,20.
  • zapewnia o prawie 10% więcej mocy niż inne 2-suwowe silniki żarowe o podobnej wielkości.
  • zaopatrzony jest (w w przeciwieństwie do większości innych silników benzynowych), w tradycyjne belki montażowe, co znacznie ułatwia mocowanie silnika w kadłubie.
  • posiada w zestawie tłumik w stylu "Pitts", który został wzmocniony w celu zapewnienia bezawaryjnej pracy.
  • zaopatrzono w nowo zaprojektowany - elektroniczny układ zapłonowy IG-02, który może być zasilany z akumulatorów NiCd / NiMH lub 2-celowych akumulatiorów LiPo lub LiFe.
  • posiada montowany do pokrywy karteru gaźnika Walbro, specjalnie zaprojektowany do tego silnika.
  • Piasta posiada jedną nakrętkę śmigła z przeciwnakrętką.
  • Zalecane śmigła: 16x8, 16x10, 17x6, 17x8.


Dane techniczne:
pojemność skokowa [cm³]: 22
średnica tłoka [mm]: 32
długość skoku tłoka [mm]: 27,5
zakres obrotów [obr/min]: 1800 - 9000
moc [KM] / obr/min: 2.66 / 9000
masa silnika [g]: 761,6
masa tłumika [g]: 132,6
masa układu zapłonowego [g]: 105
śmigło (średnica x skok) [cale]: 16x8, 16x10, 17x6, 17x8
zasilanie układu zapłonowego: 4-6 celi NiCd / NiMH lub 2 cele LiPo / LiFe

 
Link do strony producenta

Dobrą praktyka modelarska jest sprawdzanie wyważenia stosowanych śmigieł. Modelarskie silniki benzynowe współpracują ze stosunkowo dużymi śmigłami i jakiekolwiek niewyważenie łopat  i kołpaka powoduje silne wibracje, wpływa niszcząco na konstrukcję kadłuba, powoduje znacznie szybsze zużycie serw oraz skraca żywotność łożysk silnika.